środa, 28 września 2011

Software, hardware, AREAWARE.

© AREAWARE
Pomysłowa nazwa nowojorskiego producenta obiektów zarówno funkcjonalnych, jak i niezwykłych* nasuwa co najmniej dwa skojarzenia.

Obok ujętego w tytule postu oprogramowa- nia, czy wręcz osprzętowania przestrzeni, jest także obszar świadomy, area aware. Obydwa, bez potrzeby doprecyzowania słowem design czy studio, podkreślają to co jest osią działalności Areaware - tworzenie estetycznych i inspirujących obiektów uzupełniających naszą życiową przestrzeń.

Wspominałem już o Areaware opisując zabawki zaprojektowane przez Davida Weeksa (w poście Ciąg gumkowo-ruchowy). Tym razem chciałbym przybliżyć inne obiekty z serii Areaware Kids.

Zacznijmy jednak od przypomnienia Cubebotów, ponieważ pojawiły się dwa nowe modele w kolekcji - postawny Guthrie i szpiczastogłowy okularnik Julien:

Guthrie i Julien dołączyli do pierwowzoru Cubebot'a.
© AREAWARE/ projektant: David Weeks


Także stado Weeksowych zwierzaków powiększyło się o nowego bohatera - dzika Hugo. Limitowana edycja licząca 100 egzemplarzy powstała dla magazu Monocle. Taki sam w formie, ale bez numeracji kolekcjonerskiej, loga Monocle i pod nazwą Victor stale dostępny jest w ofercie internetowego sklepu Areaware.
 


Sylwetowe i uproszczone do podstawowych form drewniane zwierzaki-schowki projektu Karla Zahna (ur.1981) to tegoroczna nowość w ofercie Areaware. Przywodzą na myśl japońskie inro do przechowywania medykamentów czy też staroegipskie puzderka na kosmetyki. Dwie połówki oparte są na metalowym wkręcie/zawiasie i wyposażone w magnetyczne zamknięcie. Średnia szerokość zwierzaków to około 18 cm.

© AREAWARE, Animal Boxes, projektant: Karl Zahn
   
Egipski pojemnik na kosmetyki, 8.3 x 4.4 cm, 3000-2800 p.n.e.
żródło: flickr, profil Ancient Art

Intrygującym obiektem, jednym z bestsellerów i w duchu założeń Areaware jest świnka-skarbonka autorstwa Harry'ego Allena. Ograny symbol oszczędzania został potraktowany w iście naturalistyczny sposób. Zamiast wizualnej syntezy czy metafory Allen wykonał odlew z prosiaka, który naturalnym biegiem zdarzeń pożegnał się ze swoją trzodą. Dostępna w wersji czarnej lub białej, a także w palecie bardziej jaskrawych barw.

© AREAWARE, projektant: Harry Allen
 
Znakiem rozpoznawczym nowojorskiego Areaware jest z całą pewnością seria poduszek z nadrukami zwierząt. Forma poduszki wykrojona jest wzdłuż konturów pierwszych masowych reprodukcji zwierząt pochodzących z encyklopedii wydawanych na przełomie XIX/XX wieku. Niczym z kamerą wśród poduch można potraktować je jak lalki i w chwilach zapomnienia odgrywać leśne zdarzenia. Nowe rasy psów dołączyły w tym roku do sukcesywnie powiększanej fauny. Sztuczne zwierzaki są zgodnie z zasadami mądrej produkcji przyjazne tym ze środowiska naturalnego. Bawełna jest organiczna, a sojowe atramenty ekologiczne.

© AREAWARE, seria Fauna, projektant: Ross Menuez


Poducha słoniątko to wisienka na pluszowym torcie :)


Zaprezentowane obiekty to jedynie subiektywna selekcja pod kątem wychwycenia co ciekawszych lelefantów. To także chęć przybliżenia interesującego producenta jakim jest Areaware. Katalog innych funkcjonalnych i często niezwykłych obiektów można obejrzeć w internetowej przestrzeni firmy pod adresem: AREAWARE.COM

© AREAWARE, projektant: Karl Zahn
 
_______________________________________________
* sformułowanie zaczerpnięte z opisu działalności na stronie producenta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...